Julafton

Nu är allt julfirande slut, jag har ätit julmat i massor flera dagar nu. Julafton firade jag med pappas sida av släkten i år. Som alla andra år kollade vi på kalle anka och hans vänner och åt lite julgodis för att senare             skynda oss till bordet och slåss lite om sötosten som alltid tar slut fortast. Sedan efter någon timmes               vilande och pratande samlades alla framför granen för att öppna paket och äta ris ala malta som jag                   kärleksfullt gjort i år. Det är julen när den är som bäst.
 

 
      Trisse heter den här sötnosen som gick från person till person för att bli kliad på magen.
 
      Mina kusiner Emma och Ida.
 
      Min faster och mamma stod i köket och fixade och dona med maten.
 
      Nu resten av lovet tänker jag sitta och dricka te i mina nya efterlänktade koppar framför elden, och samla           krafter till nyårsfirande och sista halvåret av min gymnasietid.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0