Midsommar på landet

 
I Fredags var det midsommar, och på grund av att tiden inte räckt till någon planering och att feber och förskyldning har brakat loss i min kropp så blev jag hemma med familjen. Det blev mest mobilbilder då min kamera inte orkade med kylan.. Vi var ute och plockade blommor till midsommarkransar.
 
Vi tog på oss alla kläder vi hittade (nästan, men tillräckligt för att klara av 3+ grader och storm) och satt på bron och gjorde kransar till alla i sällskapet. 
 
Jag och Elvira va glada trots kylan.
 
När vi kom in stod maten klar och det va bara att hugga in. Allt var så gott, som alltid när man slipper göra det själv (hehe).
 
Jag hittade mig en tjock vit kisse att gosa med, han skulle jag kunna ta med mig hem. 
 
Senare på kvällen tog vi en liten promenad till byns bystuga för att dricka ett glas vin och titta på utsikten och på gubbkören som framförde några visor. Efter det kröp vi ner under filtar och tittade på film. Det var min midsommar i år. Mys med familjen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0